شهرک نشینان شمال فلسطین اشغالی تهدید به شورش کردند نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌بس حماس: به فرمول یک توافق مشخص دست یافته‌ایم رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خواستار حمله فوری به رفح شد آکسیوس: آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد! صدور بیش از ۱۳۰۰ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی یورش پلیس اسرائیل به دفاتر الجزیره پس از تعطیلی این شبکه + فیلم حملات جدید حزب الله به شتولا و آویویم (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۰ یمنی در حملات ارتش عربستان زخمی شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم اوج گیری انتقادات از اسرائیل در واکنش به بسته شدن دفتر الجزیره ارتش رژیم صهیونیستی نقاط مختلف غزه را هدف قرار داد حمله حزب الله به سرزمین‌های اشغالی با ده‌ها موشک ۱۰ تروریست در درگیری با نیرو‌های امنیتی پاکستان کشته شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو: درخواست حماس برای توقف کامل جنگ غزه را نخواهیم پذیرفت زخمی شدن ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا حین برگزاری یک رزمایش اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد آیت‌الله علم‌الهدی: «پردیس زندگی» اولویت نخست فعالیت‌های عمرانی دانشگاه فردوسی باشد | ضرورت معرفی دستاوردها و ذخایر علمی سفر رئیس اقلیم کردستان عراق به تهران
سرخط خبرها

یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود 

  • کد خبر: ۲۲۴۲۳۹
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۳
یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود 
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: یک سوم ارزآوری کشور توسط این مناطق انجام می‌شود و ١٨ میلیارد دلار ارز غیر نفتی برای کشور تامین کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، همایش ملی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور ‌به مدت دو روز در مشهد برگزار شد. در این همایش مناطق آزاد و ویژه راهکارهایی  در جهت بهبود روند کارها در این مناطق را ارائه دادند. 

امروز در این همایش ملی حجت‌الله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه ۴٨ منطقه آزاد و ویژه فعال داریم گفت: یک سوم ارزآوری کشور توسط این مناطق انجام می‌شود و ١٨ میلیارد دلار ارز غیر نفتی برای کشور تامین کردند و تراز مجموع مناطق آزاد و ویژه  ١۴.۵ میلیارد دلار مثبت است.

وی با اشاره به اینکه بهترین پایگاه برای سرمایه گذاری کشور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هستند، افزود: سال گذشته در سرمایه‌گذاری برای مناطق آزاد و ویژه رکورد ثبت کرده‌ایم و تقاضای سرمایه‌گذاری در این مناطق در سال گذشته ٧٧۶ همت بود که چهار برابر افزایش را نشان می‌دهد .

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی ادامه داد: طرح های احداثی در سال گذشته ٧.۵ برابر نسبت به سال ١۴٠١ بوده  و سرمایه گذاری‌هایی که به بهره‌برداری رسید سه برابر سال گذشته افزایش داشته است.در سال جدید سیل آغاز به کار طرح های گذشته را خواهیم داشت. این موفقیت‌ها و ادامه انها به همت دولت، مجلس و همکاران مناطق آزاد ویژه بستگی دارد. 

وی با بیان اینکه در این همایش دو روزه ١۴ کار گروه تشکیل شده است، تاکید کرد:  در این مدت مسائل را دسته‌بندی و راهکارها را ارائه کردند که ما باید بخشی  از این مسائل را در شورای عالی حل کنیم و بخش دیگر  همت وزیران و بخش دیگر مصوبات مجلس را می‌خواهد و انشالله با وقوع این اتفاقات به جایگاه بهتری دست یابیم.

وی ادامه داد. یک و نیم درصد از ۶ درصد نرخ رشد اقتصادی را مناطق آزاد و ویژه رقم زدند و برای ١۴٠٣ هدف گذاری ٢.۵ درصدی داریم .ما قول می‌دهیم تا سال ١۴٠٧ به ۴ درصد نرخ رشد اقتصادی در کل کشور برسیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->